donderdag 30 juni 2011

Update

't Is niet dat ik de laatste maanden niet creatief meer ben bezig geweest, maar van bloggen is er niet veel meer in huis gekomen... Vandaar, even een overzicht! :-)

Toen het in de lente nog zomer was, prutste ik nog wat juweeltjes in mekaar, deze onder andere:








Daarnaast werd er flink wat afgenaaid ten huize Dingetjes, die ondertussen ook de trotse bezitter is van haar eigen naaimachine! En content dat ze daarmee is! :-)
Wat werd er zoal gefabriceerd?

Een omkeerbare tas, uiteraard, welbekend in blogland, naar dit patroon.



Een gsm-zakske of twee.




En nóg een omkeerbare tas, patroon een beetje aangepast tot een iets groter formaat met langer schouderlint.



Voor het kindje van een vriendin van me, maakte ik een halterjurkje en een rokje, beide in een goedkoop Ikea-stofje, en gelukkig maar, want ze zijn nog voor verbetering vatbaar. :-)
Het was de bedoeling om het halterjurkje te maken volgens haar uitleg, maar dat liep ergens onderweg een beetje fout, ik heb het jurkje uiteindelijk vooraan dichtgestikt. Het rokje flanste ik op goed geluk in mekaar, beetje rimpelen, taillebandje van tricot eraan volgens deze uitleg en klaar.





En ten slotte, voor mijn persoonlijke naailerares haar 80ste verjaardag: een schort. Patroontje tekende ik over van een andere schort, maar ik maakte de mijne omkeerbaar.





Voilà, ge zijt weer mee! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten